Jak działa Wydział Komunikacji?
W związku z sytuacją epidemiologiczną 13 kwietnia 2021 roku ulegnie zmianie sposób przyjmowania interesantów w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Oławie. Instytucja informuje, jak te zmiany będą wyglądać:
1. W poniedziałek 12 kwietnia 2021 roku Wydział Komunikacji będzie nieczynny dla interesantów.
2. Obsługa interesantów Wydziału Komunikacji będzie możliwa wyłącznie po wcześniejszej rezerwacji telefonicznej terminu wizyty.
3. Interesanci umówieni na dany termin będą wpuszczani do wydziału przez boczne wejście od strony Banku Santander (wejście do Powiatowego Urzędu Pracy).
4. Załatwienie sprawy będzie możliwe po uprzednio przeprowadzonej dezynfekcji rąk oraz dokonanym pomiarze temperatury ciała. Przypominamy o obowiązkowym zakryciu nosa i ust za pomocą maseczki.
5. Prosimy o punktualne przybycie, maksymalnie 10 minut przed wyznaczonym terminem wizyty.
6. Rezerwacja wizyty będzie możliwa z jednodniowym wyprzedzeniem.
7. Rezerwacja telefoniczna będzie możliwa wyłącznie pod niżej wymienionymi numerami telefonów:
a) 71 301-15-28 – sprawy związane z rejestracją bądź wyrejestrowaniem pojazdu, odbiór dowodu rejestracyjnego, wpisanie adnotacji np. HAK, GAZ- LPG, dopisanie współwłaściciela. Brak możliwości uzyskania połączenia oznacza, że pula wolnych terminów na dany dzień została wykorzystana.
b) 71 301-15-18 - sprawy związane z prawem jazdy, profilem PKK, instruktorzy.
8. Rezerwacja telefoniczna będzie możliwa w poniedziałek, wtorek, piątek od godziny 7.45, w środę od godziny 9:15 i w czwartek od godziny 9:45.
9. Każdy z interesantów, łącznie z osobami prowadzącymi działalność gospodarczą w zakresie pośrednictwa w załatwianiu spraw w Wydziale Komunikacji będzie mógł zarezerwować telefonicznie maksymalnie dwa terminy na jeden dzień w zakresie danej usługi.
10. Ze względu na obowiązek zarejestrowania w ciągu 30 dni w pierwszej kolejności będą umawiane osoby mające sprawy związane z: rejestracją pojazdów sprowadzonych z zagranicy; rejestracją pojazdów kredytowanych; rejestracją nowych pojazdów zakupionych w salonie oraz w sprawie uzyskania tablic wywozowych.
11. W zakresie zgłoszeń nabycia lub zbycia pojazdów zarejestrowanych na terenie kraju nie jest wymagane osobiste stawiennictwo w urzędzie. Zgodnie z obowiązującymi przepisami wszyscy interesanci, którzy kupili lub sprzedali pojazd po 1 stycznia 2021 roku są zobowiązani do zgłaszania nabycia lub zbycia pojazd w ciągu 30 dni. Osoby, które nabyły lub zbyły pojazd zarejestrowany w kraju przed 1 stycznia 2021 roku są zobowiązane w ciągu 180 dni zgłosić nabycie lub zbycie. Niedopełnienie obowiązku zgłoszenia nabycia lub zbycia w określonym terminie zagrożone jest karą finansową w wysokości od 200 zł. do 1000 zł. Zawiadomienia nabycia bądź zbycia pojazdu można załatwić drogą elektroniczną poprzez platformę ePUAP TUTAJ lub za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej systemu Pojazd i Kierowca TUTAJ (wymagany profil zaufany) lub za pośrednictwem operatora pocztowego, przesyłając zawiadomienie z czytelną kopią dokumentu potwierdzającego nabycie lub zbycie. Zgłoszenie można również składać w zaklejonej kopercie w zielonym pojemniku znajdującym się przy wejściu głównym (od strony dworca PKS) do budynku Starostwa Powiatowego. Z powodu pandemii i ograniczonego dostępu do urzędu, żeby uniknąć kary wystarczy zawiadomić Starostę o nabyciu pojazdu. Data złożenia wniosku za pośrednictwem ePUAP lub data stempla pocztowego oznacza datę złożenia wniosku w urzędzie.
12. Kasa Oddziału Banku Spółdzielczego w Starostwie Powiatowym w Oławie będzie nieczynna.
Nr konta do opłat komunikacyjnych i opłaty ewidencyjnej:
Starostwo Powiatowe w Oławie, nr 59 95850007 0010 0018 0542 8089
Nr konta do opłat skarbowych:
Urząd Miejski w Oławie, nr 51 9585 0007 2004 0016 7716 0008
13. Jednocześnie przypominamy o zachowaniu dystansu społecznego
i odpowiedniej odległości pomiędzy osobami oczekującymi.
Za utrudnienia przepraszamy- informuje Starostwo Powiatowe w Oławie.