Reklama
Logo - Olawa24.pl
{{ report.show === 1 ? 'Zgłoś sprawę' : 'Kontakt z redakcją' }}
{{ report.success }}
{{ error.report.data.name }}
{{ error.report.data.email }}
{{ error.report.data.body }}
{{ error.report.data.rule }}

Kupujesz w internecie? Nie daj się oszukać

Dodano: Autor: Redakcja
autor zdjęć: OLAWA24.PL

Do oławskiej jednostki zgłosiły się osoby oszukane podczas zamawiania produktów w okazyjnych cenach. Policja ostrzega. 

Kiedy kupujesz lub sprzedajesz coś online, zachowaj ostrożność, ponieważ w sieci działają oszuści. Mogą podszywać się pod klientów, przesyłać fałszywe linki, tworzyć fikcyjne strony internetowe i sklepy, oferować "niesamowite" okazje lub super niskie ceny, a także wysyłać towar, którego nie zamawiałeś. - W ostatnich dniach do oławskiej jednostki zgłosiły się osoby oszukane podczas zamawiania produktów w okazyjnych cenach. Pamiętajmy, że wyjątkowo promocyjna cena może okazać się oszustwem! Przed każdym zakupem w internecie upewnijmy się, że na stronie znajduje się numer telefonu do sklepu, sprawdźmy, czy sklep oferuje popularne metody płatności, i przede wszystkim przeczytajmy opinie na temat sklepu – skrajne opinie mogą świadczyć o oszustwie - informuje Wioletta Polerowicz, rzecznik prasowy oławskiej policji. 

Policja przypominamy, jak bezpiecznie kupować online:

  •  Uważnie przyjrzyjmy się ofercie z bardzo zaniżoną ceną w porównaniu do innych ofert, zwłaszcza jeśli chodzi o telefony komórkowe lub inny sprzęt elektroniczny.
  •  Czytajmy komentarze innych kupujących – duża liczba negatywnych opinii może świadczyć o nieuczciwości sprzedającego.
  •  Przy odbiorze zamówionej przesyłki zawsze sprawdzajmy jej stan – czy nie została uszkodzona i co się w niej znajduje.
  •  Nie pobierajmy niczego z nieznanych stron internetowych.
  •  Nie klikajmy żadnych odsyłaczy w e-mailach – często prowadzą one do sfałszowanych stron lub stron zainfekowanych szkodliwym oprogramowaniem.
  •  Sprawdźmy, jakie formy zapłaty oferuje sprzedawca oraz czy podano adres i numer telefonu, pod który można zadzwonić w razie wątpliwości.
  •  Otrzymując ofertę e-mailem, nie korzystajmy z linków – na stronę sklepu wchodźmy, wpisując adres w oknie przeglądarki, co pozwala uniknąć stron podszywających się pod legalnie działające sklepy.
  •  Kupując telefon komórkowy, zapytajmy o ładowarkę i dowód zakupu – telefony kradzione często sprzedawane są bez ładowarki i dokumentacji.
  •  Unikajmy zakupów i sprzedaży przedmiotów poza aukcjami – w takim przypadku dochodzenie swoich praw może być utrudnione.
  •  Zachowujmy korespondencję ze sprzedawcą – będzie ona stanowić dowód w sprawie.
  •  Płacąc kartą kredytową, upewnijmy się, że połączenie jest bezpieczne (na dole strony internetowej powinien pojawić się symbol zamkniętej kłódki).
  •  Nigdy nie udostępniajmy swoich haseł.

- Na stronie CERT Polska znajduje się lista ostrzeżeń przed niebezpiecznymi stronami – warto ją sprawdzić, jeśli nie jesteśmy pewni, czy strona oferująca dany produkt jest prawdziwa, czy służy jedynie do wyłudzania naszych danych i pieniędzy. Podejrzane SMS-y, strony internetowe lub wiadomości e-mail można zgłosić na kilka sposobów:

  • przesyłając link na numer 799 448 084,
  • zgłaszając przez formularz na stronie incydent.cert.pl,
  • wysyłając e-mail na adres: cert@cert.pl.
Zgłoś naruszenie
{{ error.violation.name }}
{{ error.violation.email }}
{{ error.violation.body }}
{{ violation.success }}

Komentarze (0)

Dodaj komentarz:

{{ error.comment.author }}
{{ error.comment.body }}
{{ error.comment.rules }}
{{ comment.success }}