Oława Zachodnia. Pierwszy etap na finiszu
Dobiega końca pierwszy etap budowy Oławy Zachodniej. To oznacza, że mieszkańcy dojadą do nowej stacji w Oławie, a pierwszy pociąg odjedzie 15 czerwca.
Droga dla pieszych i rowerzystów oraz dla kierowców jest już na końcówce robót, to oznacza tylko jedno, w połowie czerwca mieszkańcy będą mogli skorzystać z nowego przystanku kolejowego.
Przypomnijmy, że przystanek powstaje w pobliżu Osiedla Sobieskiego, ma dwa perony z nowoczesnym oświetleniem, zostały ustawione wiaty oraz ławki, co zwiększy komfort podróżnych. Jednym z kluczowych elementów inwestycji jest przejście podziemne, które w początkowym projekcie miało służyć jedynie pasażerom, umożliwiając im wygodne przejście między peronami. Dzięki współfinansowaniu przez miasto tunel będzie także istotnym skrótem dla mieszkańców Osiedla Reńskiego i Nowego Otoku, łącząc się z ulicą Brylantową. Tunel wyposażony został w dwie windy. Do tej inwestycji miasto musiało dopłacić około 2,1 mln zł.
Dojazd do nowych peronów prowadzić będzie od ulicy Paderewskiego, tuż przy Mieszkaniach Plus. Droga będzie poszerzona i przesunięta z uwagi na ciąg rowerowy, pieszy i drogę serwisową, która będzie obsługiwała przyszłe mieszkania TBS.
Aktualnie dla mieszkańców dostępny będzie ciąg pieszo-rowerowy oraz droga dojazdowa. Przy stacji dostępne będą stojaki na rowery, na parking jeszcze trzeba zaczekać, bowiem wykonawca ma czas na jego wykonanie do listopada. Docelowo rowerzyści i piesi będą mieli oddzielne ścieżki. Miasto nie może kontynuować budowy chodnika, z uwagi na "roboczą" drogę dojazdową dla pracowników PKP. 2 czerwca rozpoczęto prace przy wylewaniu warstw asfaltu, potrwają one kilka dni.
Po prawej stronie od wjazdu znajduje się rów retencyjny, który będzie posiadał nasadzenia. W momencie podniesienia stanu wody będzie wpływała ona do kanalizacji, a podczas ulewnego deszczu woda cofnie się do rowu.