Reklama
Logo - Olawa24.pl
{{ report.show === 1 ? 'Zgłoś sprawę' : 'Kontakt z redakcją' }}
{{ report.success }}
{{ error.report.data.name }}
{{ error.report.data.email }}
{{ error.report.data.body }}
{{ error.report.data.rule }}

Polskie kosmetyki hitem na Litwie. Dolnoślązacy na targach Pelene

Dodano: Autor: Redakcja
autor zdjęć: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego

Naturalne oleje, innowacyjne kosmetyki, peruki z naturalnych włosów i produkty z nanotechnologią – tak Dolny Śląsk zaprezentował się podczas największych targów kosmetycznych krajów bałtyckich. Przedstawiciele dolnośląskich firm wzięli udział w międzynarodowych targach Pelene 2025 w Wilnie w ramach projektu „Going Global 4.0 - Internacjonalizacja Dolnośląskich Przedsiębiorstw”.

Targi Pelene to najważniejsze wydarzenie branży kosmetycznej w regionie. W tegorocznej edycji udział wzięło ponad 350 wystawców z całego świata, a liczba odwiedzających przekroczyła 25 tysięcy. To właśnie tutaj dolnośląskie firmy z takich miejscowości jak Jemielno, Środa Śląska, Wilczyce czy Milicz miały okazję promować swoje produkty i nawiązywać nowe kontakty biznesowe.

-Targi Pelene w Wilnie to pierwsza misja Dolnego Śląska na Litwę. Przyjeżdżają tu eksperci od zdrowia, urody, odnowy biologicznej z krajów bałtyckich. W tym roku obecni są także przedsiębiorcy z Dolnego Śląska, którzy prezentują swoje produkty wysokiej jakości i mogą poznać najnowsze trendy. Cieszymy się, że są ambasadorami nie tylko swoich marek, ale także naszego regionu - mówi Damian Mrozek, Wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Dolnośląskiego, który przewodniczył delegacji.

Wśród uczestników znalazła się firma Oleowita Oil z Milicza, specjalizująca się w tłoczeniu olejów na zimno i produkcji naturalnych kosmetyków.

-Jesteśmy producentem olejów zimnotłoczonych i zainteresowanie klientów jest spore, zwłaszcza tych zza granicy, ponieważ nasze produkty są unikatowe. W swojej ofercie mamy olej z pestek malin, z pestek truskawek, czarnego bzu czy jagód – tego nie da się zdobyć w innych krajach Europy - mówi Anna Chmielowiec. -Braliśmy udział już wcześniej w innych misjach gospodarczych z tego projektu i te wyjazdy naprawdę przynoszą bardzo pozytywne i konkretne rezultaty, dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy brać w nich udział - dodaje.

Z kolei Bijou Hair ze Środy Śląskiej zaprezentowało systemy włosów naturalnych, które pomagają kobietom z problemami utraty włosów.

-Jesteśmy już po kilku spotkaniach z potencjalnymi inwestorami w Wilnie, także ta globalna ekspansja naprawdę działa i mamy nadzieję, że przerodzi się to w trwalszą współpracę. Bardzo polecamy wyjazdy w ramach Going Global zwłaszcza małym przedsiębiorcom, którzy jeszcze się nie odważyli, może boją się tej biurokracji, ale nie ma czego się bać. Efekty, które można uzyskać dzięki udziałowi w takich targach naprawdę są znaczące i są tego warte - mówią Agata Matuszewska i Bartłomiej Babiński.

Wileńskie targi były także okazją do promocji innowacyjnych rozwiązań z branży chemicznej i kosmetycznej, czego przykładem jest firma VACO Retail.

-Z Urzędem Marszałkowskim na takiej misji gospodarczej jesteśmy po raz pierwszy. Jest to bardzo ciekawa inicjatywa, która pozwala naszym dolnośląskim przedsiębiorcom zaistnieć i pokazać się szerszemu gronu, a nie zawsze nasze budżety pozwalają na wizytację takich targów. Trzeba przyznać, że warto pokazywać się na takich branżowych wydarzeniach, ponieważ to buduje relacje i pozwala nawiązać nowe kontakty - podkreśla Aleksandra Dzik z VACO.

Ważnym punktem programu była także wizyta w Ambasadzie RP w Wilnie i spotkanie z ambasadorem Grzegorzem Poznańskim. Omawiano możliwości rozwoju współpracy gospodarczej i turystycznej Dolnego Śląska na Litwie.

-Tu bardzo dużo osób zna język polski, około 180 – 200 tysięcy osób to populacja Polaków na Litwie. Mamy tu działającą infrastrukturę wspomagania naszego biznesu: zagraniczne biuro handlowe, ale też stowarzyszenie polskich przedsiębiorców na Litwie Corona. Jeżeli chodzi o branżę kosmetyczną, to polskie kosmetyki są tutaj bardzo popularne i pożądane - mówi Ambasador.

Projekt „Going Global 4.0” to unijna inicjatywa wspierająca internacjonalizację dolnośląskich przedsiębiorstw. W tym roku przewidziano jeszcze kilkanaście misji gospodarczych m.in. do Paryża, Amsterdamu, Dubaju, Rzymu i San Francisco.

Zgłoś naruszenie
{{ error.violation.name }}
{{ error.violation.email }}
{{ error.violation.body }}
{{ violation.success }}

Komentarze (0)

Dodaj komentarz:

{{ error.comment.author }}
{{ error.comment.body }}
{{ error.comment.rules }}
{{ comment.success }}