Powitaj Nowy Rok koncertem w OWE Odra
Bilety w cenie 50 zł dostępne w kasie OWE Odra i online na kultura.olawa.pl.
"Michelangelo Ensemble" to zespół młodych instrumentalistów związanych m.in. z Filharmonią Sudecką. Muzycy stricte klasyczni, postanowili podjąć ryzyko i zaproponować szerszej publiczności swoje oryginalne interpretacje w niecodziennym składzie i niebanalnej oprawie...
Nazwa zespołu pochodzi od słynnego klubu w Buenos Aires, zwanego też Katedrą Tanga (Catedral Del Tango) – na jego scenie występowały takie znakomitości jak m.in. Astor Piazzolla, Liza Minelli czy Robert Duval…
Pomysłodawcą powstania formacji, jak również autorem wszystkich aranżacji jest Paweł Stuczyński – kontrabasista, pianista i kompozytor. "Michelangelo Ensemble" powstał w 2010 roku i tworzą go: Paweł Stuczyński (fortepian/aranżacje), Anna Osowska-Kud (I skrzypce), Anna Hajok (II skrzypce), Magdalena Nienartowicz (altówka), Wojciech Kud (wiolonczela), Tomasz Borski (kontrabas).
Mimo młodego wieku, obok akademickiego wykształcenia, artyści mają bogate doświadczenie muzyczne. Aktywni na scenach w kraju i za granicą mają za sobą liczne recitale solowe, współpracę z wieloma zespołami, orkiestrami kameralnymi, udział w międzynarodowych tournee i grę pod batutą wielu znakomitych dyrygentów na znanych światowych salach koncertowych (Filharmonia Berlińska, Monachijska, "Mechanics Hall" w Bostonie, Van Wezel Performing Arts Hall na Florydzie i wiele, wiele innych). Jako zespół dotychczas występowali m.in. na scenie Filharmonii Sudeckiej, w zabytkowych salach dolnośląskich zamków (Książ, Wojanów), na Festiwalu Młodej Sztuki w Bełchatowie, w ramach Polsko-Czeskich Dni Kultury, jak również w Wałbrzyskim Parku Wielokulturowym, w murach Starej Kopalni podczas Szychty Filmowej.
Joanna Dobrakowska – urodzona we Wrocławiu mezzosopranistka, ukończyła z wyróżnieniem wydział wokalno-aktorski tutejszej Akademii Muzycznej a następnie kontynuowała naukę śpiewu solowego na wiedeńskim Universität für Musik und darstellende Kunst. Umiejętności wokalne doskonaliła również podczas licznych kursów wokalnych poświęconych wykonawstwu niemieckiej i hiszpańskiej liryki wokalnej, operze oraz muzyce barokowej m.in. w Santiago de Compostela, Steyr, Heek i Viktring pracując z Ildiko Raimondi, Rolando Panerai, Davidem Lutzem czy Matjazem Robavsem.
Śpiewaczka dysponuje bogatym i zróżnicowanym stylistycznie repertuarem utworów, które z sukcesem prezentowała i nadal prezentuje podczas festiwali (m.in. Vratislavia Cantans, Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena w Warszawie, Festiwal Muzyki Polskiej w Krakowie, Festiwal Muzyki Sakralnej Gaude Mater w Częstochowie, Dni Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu, Warszawa Singera, Bach Archiv w Lipsku, Journeés Mozart w Lozannie, Schubert Festival Steyr, Uckermärkische Musikwochen w Templin, The Eastern European Arts & Entertainment Expo Tibilisi, Dubrovnik Opera Festival) oraz koncertów kameralnych w kraju i za granicą (m.in. Salle Pleyel, Opera Narodowa w Damaszku, Filharmonia Narodowa w Zagrzebiu, Mińsku, Sofii oraz Istambule).
W dorobku artystki znajdziemy również światowe prawykonania dzieł kompozytorów polskich i zagranicznych, z czego warto podkreślić: Astraios Johanny Doderer podczas inauguracji Feldkirch Festspiele 2007, operetkę Loteria na mężów Karola Szymanowskiego w ramach Festiwalu Muzyki Polskiej w Krakowie, polską premierę kantaty A może niebiosa są puste? Elli Milch-Scheriff w Filharmonii Opolskiej, jak również II Symfonię Johanny Doderer w Ludwigshafen Philharmonie oraz I Symfonię ”Esperanto” Davida Gaines’a w Filharmonii Podlaskiej w kwietniu ubiegłego roku.
Obok działalności koncertowej Joanna Dobrakowska rozwija również swoją pasję sceniczną współpracując m.in. z Operą Krakowską, Podlaską jak również Teatrem Wielkim – Operą Narodową. W dotychczasowych produkcjach teatralnych wystąpiła jako: III Dama w Czarodziejskim Flecie, Don Ramiro w La finta Giardiniera, Marcelina w Weselu Figara, Miss Eveline Huck w Loterii na mężów, Jadwiga w Strasznym Dworze, Zerlina w Don Giovannim, Suzuki w Madame Butterfly, Mama Kaczka w Brzydkim Kaczątku, Amadigi oraz Carmen.
Jest laureatką nagród oraz wyróżnień na krajowych i międzynarodowych konkursach wokalnych oraz stypendium Ministerstwa Kultury RP i Rządu Austrii.
Przemysław Borys – Absolwent Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu oraz Masterstudium Universität Mozarteum w Salzburgu. Stypendysta programu Erasmus w Hochschule für Musik w Dreźnie. Absolwent studiów doktoranckich na Wydziale Wokalnym wrocławskiej Akademii Muzycznej. Jest zdobywcą wielu prestiżowych nagród (m.in.: Grand Prix w III Międzynarodowym Konkursie dla Młodych Śpiewaków w Kownie, Nagroda Specjalna w Konkursie Wokalnym im. J.E. i J. Reszków w Częstochowie, Bursztynowa Struna na I Festiwalu Włoskiej Muzyki Operowej we Włocławku „Belcanto per sempre”) oraz finalistą licznych konkursów (m.in.: Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Martinelli-Pertile Montagnana w Padwie czy Międzynarodowego Konkursu Wokalnego L’Orfeo di Claudio Monteverdi w Weronie). Współpracował ze znakomitymi dyrygentami, koncertując w kraju i za granicą m.in. w: Niemczech, Austrii, Holandii, Belgii, Włoszech, Portugalii, Rumunii, Chinach. Od 2012 r. jako solista współpracuje z Operą i Filharmonią Podlaską występując w licznych produkcjach operowych, operetkowych i musicalowych.