Reklama
Logo - Olawa24.pl
{{ report.show === 1 ? 'Zgłoś sprawę' : 'Kontakt z redakcją' }}
{{ report.success }}
{{ error.report.data.name }}
{{ error.report.data.email }}
{{ error.report.data.body }}
{{ error.report.data.rule }}

Uwierzyła w historię o wyłudzonym kredycie. Oszuści nie mieli litości

Dodano: Autor: Redakcja
autor zdjęć: archiwum prywatne

Mieszkanka powiatu oławskiego padła ofiarą sprytnego oszustwa telefonicznego. Przekonana, że ktoś wyłudził kredyt na jej dane, wykonywała polecenia rzekomych pracowników banku, wypłacała gotówkę i wpłacała ją na tak zwane "techniczne konto”". Jak się okazało, należało ono do oszustów.

Oławscy policjanci prowadzą postępowanie dotyczące oszustwa internetowego, w wyniku którego 43-letnia mieszkanka powiatu oławskiego straciła dużw pieniądze. - Kobieta uwierzyła w historię o rzekomym wyłudzeniu kredytu na jej dane i fałszywe działania pracowników banku. Pod wpływem manipulacji telefonicznej została nakłoniona do wypłat i wpłat gotówki na tzw. „techniczne konto” - które, jak się okazało, należało do oszustów. Straciła łącznie 135 000 złotych.

Oszuści wykazują się ogromnym sprytem. Policja przypomina: nie instaluj aplikacji na polecenie nieznanych osób, nie podawaj loginów, haseł ani kodów BLIK! nie inwestuj pieniędzy pod wpływem rozmowy telefonicznej, nie podejmuj decyzji finansowych w pośpiechu! W razie wątpliwości – zadzwoń do swojego banku lub zgłoś się na Policję.

- Kontaktuj się wyłącznie z oficjalnymi infoliniami banków – numery znajdziesz na stronie internetowej banku lub karcie płatniczej. Ktoś podaje się za pracownika banku, prosi o wypłaty gotówki lub dane dostępowe? Uważaj, to może być próba oszustwa. - Nie daj się oszukać! Twoje bezpieczeństwo finansowe zależy od Twojej rozwagi i czujności!

Zgłoś naruszenie
{{ error.violation.name }}
{{ error.violation.email }}
{{ error.violation.body }}
{{ violation.success }}

Komentarze (2)

B
Brax
Zastanawiające jest, skąd oszuści zdobywają numery telefonów osób, dysponujących odpowiednio dużymi zasobami finansowymi? Nie sądzę by przecieki dotyczyły banków. Bardziej prawdopodobne wydają mi się sprzedaże wysyłkowe. Nawet pojedynczy kurierzy - do dostawy mają wszystkie dane, a doręczając mogą ocenić zamożność i stan psychofizyczny danej osoby. Media ciągle informują o kolejnych oszustwach, ale za mało konkretnych wskazówek podają jak potencjalny cel oszustów powinien się zachować. Po 1 nie odbierać nieznanych, szczególnie zastrzeżonych numerów telefonów. A jeśli omyłkowo taki numer odbierzemy, a ktoś będzie próbował nas wystraszyć i zmusić pod presją stresu do podejmowania szybkich działań finansowych, po prostu się rozłączyć. Oszuści raczej nie zaryzykują ponownej próby. Co do metody ma pracownika banku i policjanta uświadomić sobie zasadniczą sprawę. Obie te instytucje mogą podjąć odpowiednie działania bez naszego udziału. Taki zresztą mają obowiązek!
r
r7w
Głupich nie sieją.

Dodaj komentarz:

{{ error.comment.author }}
{{ error.comment.body }}
{{ error.comment.rules }}
{{ comment.success }}