Uwierzyła w historię o wyłudzonym kredycie. Oszuści nie mieli litości
Mieszkanka powiatu oławskiego padła ofiarą sprytnego oszustwa telefonicznego. Przekonana, że ktoś wyłudził kredyt na jej dane, wykonywała polecenia rzekomych pracowników banku, wypłacała gotówkę i wpłacała ją na tak zwane "techniczne konto”". Jak się okazało, należało ono do oszustów.
Oławscy policjanci prowadzą postępowanie dotyczące oszustwa internetowego, w wyniku którego 43-letnia mieszkanka powiatu oławskiego straciła dużw pieniądze. - Kobieta uwierzyła w historię o rzekomym wyłudzeniu kredytu na jej dane i fałszywe działania pracowników banku. Pod wpływem manipulacji telefonicznej została nakłoniona do wypłat i wpłat gotówki na tzw. „techniczne konto” - które, jak się okazało, należało do oszustów. Straciła łącznie 135 000 złotych.
Oszuści wykazują się ogromnym sprytem. Policja przypomina: nie instaluj aplikacji na polecenie nieznanych osób, nie podawaj loginów, haseł ani kodów BLIK! nie inwestuj pieniędzy pod wpływem rozmowy telefonicznej, nie podejmuj decyzji finansowych w pośpiechu! W razie wątpliwości – zadzwoń do swojego banku lub zgłoś się na Policję.
- Kontaktuj się wyłącznie z oficjalnymi infoliniami banków – numery znajdziesz na stronie internetowej banku lub karcie płatniczej. Ktoś podaje się za pracownika banku, prosi o wypłaty gotówki lub dane dostępowe? Uważaj, to może być próba oszustwa. - Nie daj się oszukać! Twoje bezpieczeństwo finansowe zależy od Twojej rozwagi i czujności!