Reklama
Logo - Olawa24.pl
{{ report.show === 1 ? 'Zgłoś sprawę' : 'Kontakt z redakcją' }}
{{ report.success }}
{{ error.report.data.name }}
{{ error.report.data.email }}
{{ error.report.data.body }}
{{ error.report.data.rule }}

Chcą modernizacji drogi krajowej. Wystosowali zapytanie poselskie

Dodano: Autor: Redakcja
autor zdjęć: OLAWA24.PL

Zorganizowali konferencję, aby opowiedzieć o kwestii bezpieczeństwa i modernizacji drogi krajowej numer 94 na trasie Oława-Wrocław. 

W konferencji, która odbyła się 15 lipca udział wziął Michał Jaros - Poseł na Sejm, Anna Leszczyńska - radna Rady Powiatu, Marek Drabiński - przewodniczący oławskiego klubu Platformy Obywatelskiej oraz Łukasz Kropski - Radny Gminy Siechnice.

-Jesteśmy w takim składzie, ponieważ sprawa jest bardzo poważna. Dotyczy bezpieczeństwa nie tylko mieszkańców Oławy i powiatu, ale także przebiegającej przez powiat wrocławski i Wrocław drogi krajowej 94 - mówił Michał Jaros. -Jak Państwo wiecie były robione pomiary ruchu na tej drodze, to na odcinku Wrocław-Siechnice,  jest około 18 tysięcy samochodów na dobę. Na odcinku Siechnice-Oława, prawie 16 tysięcy samochodów na dobę i w samej Oławie, 26 tysięcy samochodów na dobę. To jest bardzo dużo, w wielu aspektach jest to droga nie modernizowana. Warto ją zmodernizować, mamy na to pomysł, jest na to propozycja w różnych wariantach. 

-Droga krajowa numer 94, jest to taka nitka jednojezdniowa, której parametry zostały zatrzymane jeszcze w latach 90. od tych lat droga się nie rozwija. Nie ma poboczy, nie ma dodatkowych pasów do skrętu w lewo czy w prawo poza drobnymi wyjątkami - wyjaśniał Marek Drabiński. -Tutaj trzeba zacząć od ścieżek rowerowych, w samej Oławie droga 94 poza jednym wyjątkiem w stronę Godzikowic, ich nie ma.

-O modernizacji Drogi Krajowej 94 mówiło wielu samorządowców - tłumaczyła radna Anna Leszczyńska. -Jesteśmy tutaj po to, żeby zaakcentować, że modernizacja drogi numer 94 na odcinku Wrocław-Oława jest absolutnie konieczna. To wszystko co zostało powiedziane z zakresu kierowców samochodów musi być kompatybilne z rozwiązaniami dla rowerzystów. W tej chwili nie ma możliwości przejechać bezpiecznie i komfortowo po Oławie czy przemieścić się z Oławy do Marcinkowic. Jest co prawda ścieżka piesza, ale tam dochodzi do konfliktu, bo ja z niej korzystam mimo, że jest piesza, ale boję się jechać drogą. Nie ma ścieżek pieszo-rowerowych z Marcinkowic do Siechnic czy Wrocławia. Jazda ulicą jest wyrokiem. Wystosowałam prośbę do dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z prośbą, aby przy modernizacji drogi 94 uwzględniła te wszystkie postulaty, o które tutaj zabiegamy. 

Całą konferencję zobaczysz poniżej: 

Zgłoś naruszenie
{{ error.violation.name }}
{{ error.violation.email }}
{{ error.violation.body }}
{{ violation.success }}

Komentarze (5)

P
PolMal
Ta droga powinna być dwa razy szersza i z bezkolizyjnymi skrętami.
Z
Zbyniu
Czego wy kurwa nie rozumiecie wiadomo że droga między Oławą a Wrocławiem się rozrasta tj.nowe osiedla nowe fabryki to wiadomo że będzie większy ruch,a wy jak zwykle pierdolicie a gówno robicie
s
spoko
Pan Jaros zamiast podpuszczać Oławian niech najpierw z kumplami zrobi porządek i zmodernizuje drogi u siebie we Wrocławiu np. Krakowską od wiaduktu do Radwanic, Kościuszki, gen. Pułaskiego, Kamienna, Gliniana... wie gdzie to jest?
B
BKK
Przecież nie tak dawno remontowano DK94 za wiaduktem. Wymieniono nawierzchnię i tyle. Na pomysł zrobienia lewoskrętu do Autolivu jakoś nikt nie wpadł. Ot, myślenie... I tak będzie kolejny raz z odnowieniem tej drogi. Remont, czyli wymiana nawierzchni, to znacznie mniej zachodu, dokumentów, pozwoleń i całego cyrku, czyli pieniędzy, niż przebudowa. Dlatego nikt nie porywa się na modernizacje, a jedynie na odświeżanie. Kierowcy są tu najmniej ważni. Ważne, że w papierach zgadza się wydana kasa.
a
agent XXL
Populizm przed wyborczy i tyle w temacie, przecież wiadomo , że kto u władzy ten decyduje o wszelkich remontach i inwestycjach . PO w opozycji może sobie składać wnioski i interpelacje i na tym się skończy.

Dodaj komentarz:

{{ error.comment.author }}
{{ error.comment.body }}
{{ error.comment.rules }}
{{ comment.success }}