PILNE

Czarny przejazd na Wiejskiej

21/03/2018 13:21
Akcje, Czarny przejazd Wiejskiej - zdjęcie, fotografia

Tuż przed przejazdem kolejowym na ulicy Wiejskiej został ustawiony nowy znak - jest nim czarny punkt. Sami przekonujemy się oraz słyszymy opinie kierowców, że przejazd ten nie jest do końca bezpieczny. Czy postawienie znaku jest jednak rozwiązaniem problemów?

Niejednokrotnie dostawaliśmy informacje o awarii szlabanów lub niepodnoszeniu się ich przez kilka lub nawet kilkanaście minut po przejeździe pociągu. Zablokowany przejazd powoduje utrudnienia w ruchu i korek, który sięga czasami nawet do skrzyżowania ul. Strzelnej z ul. Lipową. Gdy już przejazd się otworzy dochodzi do groźnych sytuacji, bo sznur aut próbuje przejechać przez tory napotykając dodatkowe utrudnienie w postaci pieszych przechodzących przez pobliskie przejścia. Szczególnie niebezpiecznie jest, gdy przed przejściem zatrzymuje się długi pojazd - autobus lub samochód ciężarowy.

Nowy znak ma ostrzegać przed takimi sytuacjami i poprawić bezpieczeństwo zmotoryzowanych, co ciekawe tylko tych jadących w stronę Nowego Otoku, bo stoi tylko od strony "miasta". Należy jednak zapytać, czy same światła ostrzegawcze i szlabany nie są już wyznacznikiem bezpiecznego przejazdu? Wiadomo, że na przejeździe kolejowym zawsze trzeba zachować ostrożność, ale to samo moglibyśmy uzyskać, gdybyśmy zlokwidowali (poniekąd awaryjne) rogatki a wstawili znak stop i czarny punkt. Może byłoby nawet bezpieczniej. Jak sądzicie?

Reklama

Czarny przejazd na Wiejskiej komentarze opinie

  • miszkaniec Nowego Otoku - niezalogowany 2018-03-23 14:24:00

    Znak odwraca uwagę od prawdziwych problemów i pod osłoną sloganu "dbamy o bezpieczeństwo" jawnie przyznaje, że PRZEJAZD JEST NIEBEZPIECZNY. Obecna organizacja ruchu powoduje korki od Kaufladu do Nowego Otoku. Korki powodują zatruwanie środowiska spalinami i stwarzają ryzyko kolizji (wczorajsza stłuczka). Co władze z tym zrobią? Cały przejazd obstawią kolejnymi znakami, kamerami, zakazami, nakazami, zamiast rozwiązać problemy: 1. likwidacja przejść dla pieszych bezpośrednio przy przejeździe 2. stworzenie ścieżki dla pieszych i rowerów po stronie ogródków działkowych 3. stworzenie lewoskrętu na stację benzynową 4. stworzenie lewoskrętu do galerii 5. przywrócenie cyklów pracy szlabanów sprzed modernizacji (nie blokowały tak długo ruchu samochodów, nie zamykały się tak szybko przed pociągiem i od razu po przejechaniu pociągu otwierały się)

  • kierowiec - niezalogowany 2018-03-23 00:52:28

    temat obwodnicy południowej wraca co chwilę jak bumerang !!! czy ktoś się za to w końcu weźmie ??

  • cześ - niezalogowany 2018-03-22 20:28:42

    po prostu pociąg będzie omijał działki objazdem :D

  • Mietek - niezalogowany 2018-03-22 18:33:03

    A co z przejazdem na działkach ( Kilińskiego) dlaczego nie mam żadnych informacji na temat zamknięcia.

  • doa - niezalogowany 2018-03-22 17:03:33

    Burmistrz nadal uparcie twierdzi, że to najbezpieczniejszy przejazd kolejowy w Polsce?Wstyd Panie Burmistrzu, że takie rzeczy Pan dzieciom w szkole mówił wbrew logice i faktom!Nowe rogatki to nie wszystko.Nie spowodowały one poczucia bezpieczeństwa. Zabrakło jak zwykle dobrej woli, albo koperty pod stołem? To te przejścia dla pieszych powodują zagrożenie.Mam wrażenie, że zrobiono to na złość działkowcom, była i nadal jest możliwość zrobienia chodnika w linii prostej bez konieczności przechodzenia przez jezdnię.Ale po co? Lepiej wymalować pasy tuż za zjazdem z przejazdu!Dlaczego nie zrobiono pasa do lewoskrętu na osiedle za Lotosem?Jest na to miejsce! Zwężono ścieżkę pieszo rowerową na wysokości galerii, bo według słów Pana Burmistrza inwestor miał tam zaprojektowany chodnik i postawiono znak zakaz ruchu rowerów.Szkoda, że nikt tego od inwestora nie wyegzekwował.Jest zostawione miejsce ewidentnie na lewoskręt do zjazdu na Południową.Dlaczego tego nie zrobiono???W mieście nie robi się nic żeby upłynnić ruch.Te dwa lewoskręty , likwidacja przejść tuż za przejazdem i kawałek chodnika dla działkowców na pewno polepszyłoby sprawę.

  • stach - niezalogowany 2018-03-22 10:26:14

    Ten przejazd to tak jak napisał "Zenek" inżynieryjni polskie jPKP wybitna porażka! Tragicznie usytuowane przejscia dla pieszych( zaraz za i przed torami),stacja paliw,kotłownia do tego wszystkiego te trabiace przed przejazdmi. Inzyniernia PKP za grube miliony postawila parawan niby tlumiacy halas jadacych pociagow, zamontowae sa bezstykowe szyny powodujacy mniejszy halas jazdy wagonow, instalacje elekrtoniczna Bombardiera na rogatkach pod Zabardowicami, na Kilinskiego i i na to wszystko kazdy maszynista ma obowiazek i nakaz dawac sygnal ostrzegawczy przed tymi przejazdami , sygnaly sa rózne przrozne , głosne ,ciche pociagi jeżdżą cala dobe i to dość czesto. Podpowiadam durnym inżynierom z PKP nie lepiej postawic jednego z tych durni z choragiewka bedzie bezpiecznie tanio i cicho !! A co do czarnego punktu jest to znak drogowy w miejscach zdążających sie czestych wypadkow nie pamietam aby na tym przejazdzie byl wypadek nie liczac samobójców, ale im znaki nic nie mówia i nie pomoga.

  • Janek - niezalogowany 2018-03-22 09:35:34

    Tak jak pisze ~Toja, widoczność jadąc od miasta jest tragiczna...

  • cześ - niezalogowany 2018-03-22 06:58:39

    to tak jak by na wejściu do burdelu dać ostrzeżenie "użyj prezerwatywy" :D

  • stop - niezalogowany 2018-03-22 05:33:32

    Najlepszym rozwiązaniem będzie budowa wiaduktu.

  • Toja - niezalogowany 2018-03-22 01:49:02

    Znak STOP? Problem w tym, że jadąc w stronę Otoku, żeby zaglądnąć na tory z prawej strony to trzeba prawie na nie najechać

  • JA - niezalogowany 2018-03-21 22:26:25

    Tiaaaa, najlepiej i najtaniej postawić znak, że droga dziurawa, że koleiny, że szlaban zepsuty! A może tak dla bezpieczeństwa ludności po prostu naprawić!!!

  • Zenek - niezalogowany 2018-03-21 21:13:53

    Popełniono błędy z zakresu inżynierii ruchu, lokalizacja przejścia dla pieszych w bliskiej odległości od rogatek to porażka, tak samo te boczne drogi zaraz za skrzyżowaniem, nie mówiąc już o stacji paliw. Ktoś chce skręcić, więc blokuje ruch a niektórzy zostają na przejeździe i z reguły kończy się na łamaniu szlabanu. Ostrzeżenie żeby nie wjeżdżać jak nie można zjechać z torów jest jak najbardziej na miejscu, wielu kierowców nie wie jak się zachować na przejeździe.

  • rys - niezalogowany 2018-03-21 20:08:42

    Najlepsze rozwiązanie to przejazd pod torami albo wiadukt bo aut nie będzie ubywać a będzie ich więcej

  • Anonim - niezalogowany 2018-03-21 19:55:43

    Może i tak ale spowoduje jeszcze większe korki poprzez spowolnienie ruchu ...

  • STRAŻAK - niezalogowany 2018-03-21 17:46:39

    Potwierdzam znak stopu (po obu stronach oczywiście) był by najlepszym rozwiązaniem

Dodajesz jako: |
Reklama




Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez olawa24.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

olawa24.pl z siedzibą w Oława 55-200, Plac Zamkowy 24A/3

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"