Reklama
Logo - Olawa24.pl
{{ report.show === 1 ? 'Zgłoś sprawę' : 'Kontakt z redakcją' }}
{{ report.success }}
{{ error.report.data.name }}
{{ error.report.data.email }}
{{ error.report.data.body }}
{{ error.report.data.rule }}

Czarny przejazd na Wiejskiej

Dodano: Autor:

Tuż przed przejazdem kolejowym na ulicy Wiejskiej został ustawiony nowy znak - jest nim czarny punkt. Sami przekonujemy się oraz słyszymy opinie kierowców, że przejazd ten nie jest do końca bezpieczny. Czy postawienie znaku jest jednak rozwiązaniem problemów?

Niejednokrotnie dostawaliśmy informacje o awarii szlabanów lub niepodnoszeniu się ich przez kilka lub nawet kilkanaście minut po przejeździe pociągu. Zablokowany przejazd powoduje utrudnienia w ruchu i korek, który sięga czasami nawet do skrzyżowania ul. Strzelnej z ul. Lipową. Gdy już przejazd się otworzy dochodzi do groźnych sytuacji, bo sznur aut próbuje przejechać przez tory napotykając dodatkowe utrudnienie w postaci pieszych przechodzących przez pobliskie przejścia. Szczególnie niebezpiecznie jest, gdy przed przejściem zatrzymuje się długi pojazd - autobus lub samochód ciężarowy.

Nowy znak ma ostrzegać przed takimi sytuacjami i poprawić bezpieczeństwo zmotoryzowanych, co ciekawe tylko tych jadących w stronę Nowego Otoku, bo stoi tylko od strony "miasta". Należy jednak zapytać, czy same światła ostrzegawcze i szlabany nie są już wyznacznikiem bezpiecznego przejazdu? Wiadomo, że na przejeździe kolejowym zawsze trzeba zachować ostrożność, ale to samo moglibyśmy uzyskać, gdybyśmy zlokwidowali (poniekąd awaryjne) rogatki a wstawili znak stop i czarny punkt. Może byłoby nawet bezpieczniej. Jak sądzicie?

Zgłoś naruszenie
{{ error.violation.name }}
{{ error.violation.email }}
{{ error.violation.body }}
{{ violation.success }}

Komentarze (15)

S
STRAŻAK
Potwierdzam znak stopu (po obu stronach oczywiście) był by najlepszym rozwiązaniem
A
Anonim
Może i tak ale spowoduje jeszcze większe korki poprzez spowolnienie ruchu ...
r
rys
Najlepsze rozwiązanie to przejazd pod torami albo wiadukt bo aut nie będzie ubywać a będzie ich więcej
Z
Zenek
Popełniono błędy z zakresu inżynierii ruchu, lokalizacja przejścia dla pieszych w bliskiej odległości od rogatek to porażka, tak samo te boczne drogi zaraz za skrzyżowaniem, nie mówiąc już o stacji paliw. Ktoś chce skręcić, więc blokuje ruch a niektórzy zostają na przejeździe i z reguły kończy się na łamaniu szlabanu. Ostrzeżenie żeby nie wjeżdżać jak nie można zjechać z torów jest jak najbardziej na miejscu, wielu kierowców nie wie jak się zachować na przejeździe.
J
JA
Tiaaaa, najlepiej i najtaniej postawić znak, że droga dziurawa, że koleiny, że szlaban zepsuty! A może tak dla bezpieczeństwa ludności po prostu naprawić!!!
T
Toja
Znak STOP? Problem w tym, że jadąc w stronę Otoku, żeby zaglądnąć na tory z prawej strony to trzeba prawie na nie najechać
s
stop
Najlepszym rozwiązaniem będzie budowa wiaduktu.
c
cześ
to tak jak by na wejściu do burdelu dać ostrzeżenie "użyj prezerwatywy" :D
J
Janek
Tak jak pisze ~Toja, widoczność jadąc od miasta jest tragiczna...
s
stach
Ten przejazd to tak jak napisał "Zenek" inżynieryjni polskie jPKP wybitna porażka! Tragicznie usytuowane przejscia dla pieszych( zaraz za i przed torami),stacja paliw,kotłownia do tego wszystkiego te trabiace przed przejazdmi. Inzyniernia PKP za grube miliony postawila parawan niby tlumiacy halas jadacych pociagow, zamontowae sa bezstykowe szyny powodujacy mniejszy halas jazdy wagonow, instalacje elekrtoniczna Bombardiera na rogatkach pod Zabardowicami, na Kilinskiego i i na to wszystko kazdy maszynista ma obowiazek i nakaz dawac sygnal ostrzegawczy przed tymi przejazdami , sygnaly sa rózne przrozne , głosne ,ciche pociagi jeżdżą cala dobe i to dość czesto. Podpowiadam durnym inżynierom z PKP nie lepiej postawic jednego z tych durni z choragiewka bedzie bezpiecznie tanio i cicho !! A co do czarnego punktu jest to znak drogowy w miejscach zdążających sie czestych wypadkow nie pamietam aby na tym przejazdzie byl wypadek nie liczac samobójców, ale im znaki nic nie mówia i nie pomoga.
d
doa
Burmistrz nadal uparcie twierdzi, że to najbezpieczniejszy przejazd kolejowy w Polsce?Wstyd Panie Burmistrzu, że takie rzeczy Pan dzieciom w szkole mówił wbrew logice i faktom!Nowe rogatki to nie wszystko.Nie spowodowały one poczucia bezpieczeństwa. Zabrakło jak zwykle dobrej woli, albo koperty pod stołem? To te przejścia dla pieszych powodują zagrożenie.Mam wrażenie, że zrobiono to na złość działkowcom, była i nadal jest możliwość zrobienia chodnika w linii prostej bez konieczności przechodzenia przez jezdnię.Ale po co? Lepiej wymalować pasy tuż za zjazdem z przejazdu!Dlaczego nie zrobiono pasa do lewoskrętu na osiedle za Lotosem?Jest na to miejsce! Zwężono ścieżkę pieszo rowerową na wysokości galerii, bo według słów Pana Burmistrza inwestor miał tam zaprojektowany chodnik i postawiono znak zakaz ruchu rowerów.Szkoda, że nikt tego od inwestora nie wyegzekwował.Jest zostawione miejsce ewidentnie na lewoskręt do zjazdu na Południową.Dlaczego tego nie zrobiono???W mieście nie robi się nic żeby upłynnić ruch.Te dwa lewoskręty , likwidacja przejść tuż za przejazdem i kawałek chodnika dla działkowców na pewno polepszyłoby sprawę.
M
Mietek
A co z przejazdem na działkach ( Kilińskiego) dlaczego nie mam żadnych informacji na temat zamknięcia.
c
cześ
po prostu pociąg będzie omijał działki objazdem :D
k
kierowiec
temat obwodnicy południowej wraca co chwilę jak bumerang !!! czy ktoś się za to w końcu weźmie ??
m
miszkaniec Nowego Otoku
Znak odwraca uwagę od prawdziwych problemów i pod osłoną sloganu "dbamy o bezpieczeństwo" jawnie przyznaje, że PRZEJAZD JEST NIEBEZPIECZNY. Obecna organizacja ruchu powoduje korki od Kaufladu do Nowego Otoku. Korki powodują zatruwanie środowiska spalinami i stwarzają ryzyko kolizji (wczorajsza stłuczka). Co władze z tym zrobią? Cały przejazd obstawią kolejnymi znakami, kamerami, zakazami, nakazami, zamiast rozwiązać problemy: 1. likwidacja przejść dla pieszych bezpośrednio przy przejeździe 2. stworzenie ścieżki dla pieszych i rowerów po stronie ogródków działkowych 3. stworzenie lewoskrętu na stację benzynową 4. stworzenie lewoskrętu do galerii 5. przywrócenie cyklów pracy szlabanów sprzed modernizacji (nie blokowały tak długo ruchu samochodów, nie zamykały się tak szybko przed pociągiem i od razu po przejechaniu pociągu otwierały się)

Dodaj komentarz:

{{ error.comment.author }}
{{ error.comment.body }}
{{ error.comment.rules }}
{{ comment.success }}