Reklama
Logo - Olawa24.pl
{{ report.show === 1 ? 'Zgłoś sprawę' : 'Kontakt z redakcją' }}
{{ report.success }}
{{ error.report.data.name }}
{{ error.report.data.email }}
{{ error.report.data.body }}
{{ error.report.data.rule }}

Przejście przez tory dla pieszych jeszcze nie teraz...

Dodano: Autor:

Do końca czerwca miały potrwać testy nowej sygnalizacji, aby zwiększyć bezpieczeństwo na torach. To właśnie przez tę sytuację nie mogły zakończyć się roboty ciągu pieszo-rowerowego łączącego ulicę Wiejską z Nowym Otokiem.

W ramach umowy z miastem wyłoniona firma Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych Sp. z o.o z Brzegu zrealizowała większość prac w tym ciąg pieszo-rowerowy. Do zakończenia pozostały prace związane z przebudową rogatek na jezdni i wykonania nowych w pasie ciągu pieszo-rowerowego oraz monitoring przejazdu kolejowego.

Wykonanie tych robót uzależnione jest od udostępnienia wykonawcy, frontu robót przez PKP. Do tego czasu muszą istniej ze względów bezpieczeństwa bariery uniemożliwiające korzystanie z ciągu pieszo-rowerowego w obrębie przejścia przez tory.

Obecnie dla PKP firma firma Bombardier Transportation Polska Sp. z o.o wykonuje na trasie kolejowej E 132 przechodzącej przez Oławę, system zarządzania ruchem kolejowym. System ten w znacznym stopniu ma zwiększyć bezpieczeństwo na torach. Jest on w trakcie certyfikacji i nie mogą być wprowadzone żadne zmiany w sygnalizacji ruchu. Według wstępnych informacji udzielonych wykonawcy firma Transportation Polska Sp. z o.o certyfikacja potrwa do końca czerwca bieżącego roku.

Dopiero wtedy zaistnieją okoliczności umożliwiające wydanie przez PKP warunków prowadzenia robót oraz opracowanie regulaminu tymczasowego prowadzenia ruchu w czasie wykonywania robót. Po zatwierdzeniu regulaminu, w którym zostanie określony czas realizacji, będzie można przystąpić do wykonywania i przebudowy rogatek.

Czas realizacji wykonawca określa na 3 tygodnie od daty przekazania placu budowy. Po spełnieniu tych procedur będzie możliwe uruchomienie przejścia przez tory w pasie ścieżki pieszo-rowerowej do Nowego Otoku.

reklama
 

Reklama
Zgłoś naruszenie
{{ error.violation.name }}
{{ error.violation.email }}
{{ error.violation.body }}
{{ violation.success }}

Komentarze (5)

j
ja
Monitoring przejazdu bardzo się przyda. Karać bezwzględnie kierowców-oszołomów, którzy wyłamują rogatki! Odpowiedz
o
obywatel
Spokojnie ludzie rogatki na tym przejeździe będą przebudowane dopiero w 2117 R. Od tego momentu będzie można z tego ciągu pieszo-rowerowego korzystać.
A
Adm
@ja Jakich oszołomów kierowców? Większość przypadków wyłamanych rogatek jest powodowana przez oszołomiony system ich otwierania/zamykania. Przykład: stoi sobie TIR rogatki się otwierają, kierowca rusza wolno bo sprzęt jakim dysponuje na więcej nie pozwala, w tym momencie rogatki znowu zaczynają się opuszczać w połowie długości naczepy i się łamią. Mam nadzieję, że ten nowy system sterowania pozwoli uniknąć takich sytuacji jak i również bezsensownego korkowania drogi przez pociągi na stojące na stacji.
o
oława
Do "@ja". Często jeżdżę przez ten przejazd. Kierowcy nagminnie wjeżdżają na rogatki gdy szlaban się podnosi a wciąż świeci się czerwone światło. I to wtedy dochodzi do jego wyłamania. I to są oszołomy, dla których czerwony czy zielone nie ma różnicy.
c
czes
jak się podnoszą to znaczy że już nic nie będzie po torach jechać więc wjeżdżają na tory, ale to nie znaczy że można zajebać w szlaban który się jeszcze do końca nie otworzył.

Dodaj komentarz:

{{ error.comment.author }}
{{ error.comment.body }}
{{ error.comment.rules }}
{{ comment.success }}