Radny Drabiński krytykuje urząd w sprawie wycinki drzew. Miasto odpowiada: to tylko błąd w dacie
Radny Powiatu Oławskiego, Marek Drabiński, skrytykował Urząd Miejski za opieszałość w sprawie wycinki drzew przy ulicy Portowej. Miasto wyjaśnia, że opóźnienie wynikało z procedur administracyjnych, a błąd w dacie decyzji był jedynie omyłką pisarską.
Radny Powiatu Oławskiego, Marek Drabiński, zwrócił uwagę na opieszałość Urzędu Miejskiego w sprawie wycinki drzew przy ulicy Portowej. Według radnego, proces decyzyjny trwał pół roku, a sama dokumentacja wygląda "jak wehikuł czasu". - Dlaczego aż tyle to trwało? Może dlatego, że Decyzja jest z dnia 5 stycznia 2023r., wniosek o wydanie zezwolenia z 10 sierpnia 2023r, a oględziny zostały przeprowadzone już 15 września 2021r. Istny wehikuł czasu. Tak wygląda oławska urzędnicza transparentność, rzetelność i uczciwość. Drzewa stanowiły naturalny ekran akustyczny od hałasu emitowanego przez spółkę Jack-Pol, na co niejednokrotnie zwracał uwagę Sanepid. Tą Decyzją Burmistrz podkreśla, gdzie ma dobro mieszkańców Zwierzyńca, ul. Portowej, V Dzielnicy oraz Ścinawy Polskiej. Hałas emitowany z ww. zakładu dwukrotnie przekracza normy emisji i to przez całą dobę - informuje radny.
Urząd Miejski w Oławie, na swoim profilu facebookowym, odpowiedział na zarzuty radnego, wskazując, że jego sugestie o możliwych nieprawidłowościach są nieprawdziwe. - Radny Marek Drabiński opublikował post sugerujący, że mogło dojść do nieprawidłowości w sprawie decyzji dotyczącej wycinki drzew przy ulicy Portowej (teren zakładu Jack-Pol). Radny zasugerował, że decyzję o wycince w związku z budową parkingu, wydano zanim wniosek trafił do urzędu miejskiego. To nieprawda!
Skąd wzięły się doniesienia o nieprawidłowościach? - Pracownik GKM, sporządzający pismo dotyczące wydanej decyzji popełnił błąd, wpisując w dacie nagłówkowej 05.01.2023 r. zamiast 05.01.2024 r. (był to początek nowego roku, więc z przyzwyczajenia wpisał poprzedni). O tym, że była to zwykła omyłka pisarska, za którą bardzo przepraszamy, świadczy m.in. pocztowe potwierdzenie odbioru decyzji, którą wnioskodawca odebrał 25.01.2024 r. (załączamy elektroniczne potwierdzenie odbioru z zaznaczoną – właściwą datą oraz protokół z oględzin – również z właściwą datą.) Całość akt i wszelkie dokumenty z tym związane potwierdzają procedowanie wniosku zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego. Tam również są potwierdzenia, że całe postępowanie rozpoczęto w sierpniu a nie w styczniu 2023 a zakończono na początku 2024 r. Wszystkie dokumenty, łącznie z ostateczną decyzją były wysyłane również drogą pocztową – posiadamy potwierdzenia z datami nadania i odbioru. Niestety, radny oparł się tylko na dwóch dokumentach, a nie całości akt, które są do wglądu w Urzędzie Miejskim w Oławie. To niepotrzebne wprowadzenie opinii publicznej w błąd. Pomyłka w dacie już została skorygowana. Przepraszamy za nią. Warto podkreślić, że wycięte drzewa w większości posiadały liczną jemiołę, co jest zaznaczone w protokole (zamieszczamy go obok) - dodaje miasto.
Według Wydziału Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, przebieg całej procedury dotyczącej tego postępowania wyglądał następująco:
- Wniosek firmy Jack – Pol sp. z o.o. został złożony w 10.08.2023 r. co potwierdza pieczęć wpływu zamieszczona na piśmie. (Usunięcie drzew w związku z planowanymi miejscami parkingowymi.)
- Zawiadomieniem z 23.08.2023 r. zostało wszczęte postępowania w przedmiotowej sprawie.
- Wizja terenowa została wykonana w 06.09.2023 r. co potwierdza obustronnie podpisany protokół przez przedstawiciela urzędu i wnioskodawcy.
- Postanowieniem z 14.09.2023 r. nałożono obowiązek uzupełnienia wniosku o mapę potwierdzającą planowany projekt zagospodarowania terenu.
- Wnioskodawca 02.10.2023 dokonał wnioskowanego uzupełnienia w zakresie projektu zagospodarowania działki przedłożony plan zagospodarowania działki nie spełniał określonych wymogów prawem budowlanym (przedłożono rzut terenu zamiast mapy sporządzonej przez uprawnionego projektanta)
- 17.10.2023 roku nałożono na wnioskodawcę obowiązek przedłożenia mapy sporządzonej przez projektanta posiadającego stosowne uprawnienia.
- 25.10.2023 zakład Jack-Pol sp. z o.o dokonał wnioskowanego uzupełnienia w sposób zgodny z przedmiotem wniosku.
- 07.12.2023 zakończono postępowanie w sprawie wydania decyzji
- Odnośnie decyzji znak GKM.6131.121.2023 pracownik sporządzający pismo poczynił omyłkę pisarską w dacie nagłówkowej wpisując 05.01.2023 r. zamiast 05.01.2024 r. o właściwej dacie świadczy pocztowe potwierdzenie odbioru decyzji w dniu 25.01.2024r.