Reklama
Logo - Olawa24.pl
{{ report.show === 1 ? 'Zgłoś sprawę' : 'Kontakt z redakcją' }}
{{ report.success }}
{{ error.report.data.name }}
{{ error.report.data.email }}
{{ error.report.data.body }}
{{ error.report.data.rule }}

Bezpieczeństwo czy płynność ruchu? Rozważana jest likwidacja przejścia dla pieszych

Dodano: Autor: Redakcja
autor zdjęć: OLAWA24.PL

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaproponowała likwidację przejścia dla pieszych na ulicy 11 Listopada, na wysokości ulicy Żołnierzy Armii Krajowej w Oławie. Propozycja ma na celu usprawnienie ruchu na skrzyżowaniu z Placem Zamkowym i Strzelnej. Miasto Oława przedstawiło opinie innych instytucji w tej sprawie.

Kilka tygodni temu zarządca drogi przedstawił kilka rozwiązań, które miałyby poprawić przepustowość skrzyżowania. Jak uzasadniono, każde zatrzymanie pieszego na przejściu powoduje skrócenie sygnału zielonego dla ulicy 11 Listopada (od strony Brzegu) oraz zatrzymanie pojazdów, co skutkuje przerwaniem ciągłości ruchu i zmniejszeniem przepustowości skrzyżowania.-Każde zatrzymanie pojazdu - w szczególności ciężarowego - przed przejściem dla pieszych, powoduje powstanie przerwy w kolumnie pojazdów, a tym samym brak zgłoszenia na detekcji przedłużającej sygnał zielony dla tej fazy ruchu. Z uwagi na konieczność przepuszczenia pieszego na tym przejściu tracimy na przepustowości skrzyżowania - czytamy. 

Wydział Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Oławie dopuszcza możliwość likwidacji przejścia, pod warunkiem wcześniejszej analizy natężenia ruchu pieszych oraz zastąpienia go przejściem sugerowanym. Zmianie powinny towarzyszyć szeroko zakrojone działania informacyjne w lokalnych mediach. Dodatkowo, dla bezpieczeństwa pieszych, policja proponuje zastosowanie barierek U-12, które spowodują odgięciu toru ruchu pieszych przed przejściem.

Policja nie zgodziła się natomiast na likwidację lewoskrętów z drogi krajowej 94 w Plac Zamkowy oraz z Placu Zamkowego w ulicę Strzelną. Argumentowano, że zmiana ta przeniosłaby ruch na inne drogi w mieście, gdzie również występują zatory. Dopuszczono jednak możliwość likwidacji zjazdu z tarczy skrzyżowania pod warunkiem zapewnienia mieszkańcom alternatywnego dojazdu do nieruchomości.

W celu usprawnienia ruchu na skrzyżowaniu, KPP w Oławie proponuje likwidację lewoskrętów z ulicy Strzelnej w DK94 oraz z Placu Zamkowego w DK94, co pozwoliłoby na wprowadzenie jednej fazy sygnalizacji świetlnej dla drogi W369 i drogi P1576D, zapewniając bezkolizyjny przejazd pojazdów.

Miasto zapowiedziało przeprowadzenie sondy wśród mieszkańców, której wyniki zostaną przekazane do GDDKiA jako element konsultacji społecznych.

 

 

 

Zgłoś naruszenie
{{ error.violation.name }}
{{ error.violation.email }}
{{ error.violation.body }}
{{ violation.success }}

Komentarze (11)

x
x
No k...a mać!!! Czy debile za to odpowiedzialnie nie rozumieją, że tę syganlizację należy wyłączyć w pi...u raz na zawsze? Nie będzie korków, zatorów i stania po kilka minut na przejściach dla pieszych.
O
Omg
Polać mu!!!!
o
oławaon
Obwodnica... Fiszman !
O
O
Najlepsze rozwiązanie to wyłącznie
Łukasz
W sumie to nich zlikwidują, chociaż lepsze jest wyłączenie świateł lub budowa ronda
T
Tomasz
Wyłącznie sygnalizacji rozwiąże całkowicie problem. Przez długi czas nie było włączonych świateł,było bezpiecznie i płynnie. Nie wiem dlaczego tak bardzo się upierają żeby te światła były
W
Wiktor
Wyburzona zabytkowa kamienica na Lipowej, miliony na rondo które nawet jest fajne i daje nowe możliwości m.in. dla komunikacji miejskiej. Jednak Pl Zamkowy to większy problem, a każda zmiana organizacji ruchu wprowadza inny rodzaj problemów, których nie da się łatwo rozwiązać. Już sporo pieniędzy bez sensu poszło na łagodzenie utrudnień w mieście spowodowanych tranzytem, a dalsze takie działania będą tylko marnować fundusze. Jedyne wyjście - O B W O D N I C A, jak powstanie to okaże się, że wiele dotychczasowych projektów było bez sensu, jednocześnie będzie można zrobić więcej przejść dla pieszych czy ścieżek rowerowych bo tych brakuje na miejskiej DK94. Tak więc aby była w 2029 czy też w 2030 to już trzeba rozpoczyznać na poważnie działania i odpuścić sobie wydawanie pieniędzy na przeróbki, w idei praca dla pracy. To już było w poprzednim systemie i to było jedną z przyczyn jego upadku.
B
BKK
Raz. OBWODNICA! Dwa. Przebudowa skrzyżowania, a nie kolejne ograniczanie ruchu na nim! Od strony Placu Zamkowego powinny być wydzielone trzy pasy - do zjazdu na DK94, do zjazdu w ulicę Strzelną i do lewoskrętu. To samo od strony Strzelnej - w DK 94 w lewo, w prawo, a zjazd w kierunku Placu Zamkowego powinien zostać "wyprostowany". Może oławscy "spece" od ruchu poproszą o pomoc kogoś z Wrocławia, gdzie radzą sobie z dużo większymi problemami. I może wreszcie ktoś zacznie myśleć przyszłościowo i remonty dróg w Oławie i okolicach obejmą ich modernizację, a nie tylko wymianę nawierzchni bez jakiejkolwiek poprawy infrastruktury? Przykład - brak pasa do lewoskrętu z Opolskiej do Autolivu. Pracowano tam stosunkowo niedawno, ale tradycyjnie wymieniono nawierzchnię i "załatwione".
c
cześ
Obwodnica!!!!!!!!
O
Olav......
No co myslicie o swiatlach kolo skarbowki ??na ul Kutorowskiego i jeszcze w nocy tez dzialaja !!!!!!!!! mozna by bylo cos z tym zrobic !!!!!!
O
Omg
Na DK94 w miescie nie powinno być żadnego przejścia pozwalającego sandalarzom snucie się bez celu tamując ruch w dowolnym momencie. Jak już to światła na rządanie z odpowienimi minimalnymi i terwałami.

Dodaj komentarz:

{{ error.comment.author }}
{{ error.comment.body }}
{{ error.comment.rules }}
{{ comment.success }}