Europejczycy są skłonni płacić więcej za opakowania zawierające mniej plastiku

Ciekawostki, Europejczycy skłonni płacić więcej opakowania zawierające mniej plastiku - zdjęcie, fotografia
olawa24.pl 03/11/2019 12:36

  • Sześciu na dziesięciu Europejczyków sortuje i poddaje recyklingowi więcej odpadów niż pięć lat temu

  • 86% twierdzi, że problemy środowiskowe są głównym wyzwaniem, przed którym stoi społeczeństwo

  • Polacy, bardziej niż Niemcy, Belgowie i Brytyjczycy, są skłonni płacić więcej za produkt, jeśli tylko opakowanie zawiera mniej plastiku.


Kielce, wtorek 5 listopada 2019 — Sześciu na dziesięciu (62%) europejskich konsumentów twierdzi, że byliby skłonni zapłacić więcej za produkty spożywcze w opakowaniach zawierających mniej tworzyw sztucznych. Podobna liczba (59%) twierdzi, że sortuje i poddaje recyklingowi więcej odpadów niż pięć lat temu.

 

Mając do wyboru dwie opcje opakowania zawierającego produkt o tej samej jakości, ogromna większość (dziewięciu na dziesięciu) Europejczyków (91,5%) stwierdziła, że wybiera opakowanie zawierające o 85% mniej plastiku. Na pytanie, czy zapłaciliby 12,5% więcej za taki produkt, 62% respondentów przyznało, że są skłonni to zrobić.

 

To tylko niektóre z wyników badań opublikowanych dzisiaj przez DS Smith, czołowego europejskiego producenta zrównoważonych opakowań. Badanie przeprowadzono w lipcu 2019 r. wśród 3395 respondentów na kluczowych rynkach, na których działa DS Smith: w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii i Polsce. Miało ono na celu zrozumienie postaw i nawyków konsumentów dotyczących opakowań, recyklingu i zarządzania odpadami.

 

Najbardziej wrażliwi na ceny są Belgowie – nieco ponad połowa (54%) jest skłonna zapłacić więcej za produkt w opakowaniu o mniejszej zawartości tworzyw sztucznych. Z drugiej strony, najbardziej skłonni zapłacić więcej okazali się Polacy (72%). Większość Brytyjczyków (60%) i Niemców (63%) jest również gotowa zapłacić więcej, a wyniki w tych krajach były bliższe średniej europejskiej.

 

Opakowania z tworzyw sztucznych – największy problem w Europie

Zdecydowana większość ankietowanych (86%) twierdzi, że problemy środowiskowe są obecnie głównym wyzwaniem, przed jakim stoi społeczeństwo, a rodzaj opakowania produktów jest przedmiotem troski konsumentów w całej Europie, od Cardiff po Kraków. Najbardziej zaniepokojeni wpływem opakowań na środowisko są Niemcy (83%), następnie Brytyjczycy (78%), Belgowie (73%) i Polacy (71%).

 

Co do samych opakowań, wysoka zawartość plastiku stanowi największy problem w całej Europie. Wspomina o tym średnio siedmiu na dziesięciu respondentów. Kolejne na liście najważniejszych problemów są kapsułki z kawą, ale wymieniło je znacznie mniej badanych – zaledwie 6% respondentów. Opakowania metalowe (puszki, tacki aluminiowe itp.) budziły obawy u 5% respondentów, a opakowania wodoodporne na płyny, takie jak mleko i soki owocowe, wymieniło 4% respondentów.

 

Z drugiej strony najmniej kontrowersyjne dla Europejczyków jest pakowanie w kartony – wspomniało o tym zaledwie 1% respondentów w czterech krajach.

 

Dobrą wiadomością jest to, że nawyki Europejczyków dotyczące recyklingu uległy znacznej poprawie. Średnio sześciu na dziesięciu (59%) respondentów z czterech badanych rynków twierdzi, że obecnie sortuje i przetwarza więcej odpadów niż pięć lat temu. Reprezentują oni większość respondentów we wszystkich krajach – 62% w Belgii, 64% w Wielkiej Brytanii i 65% w Polsce – z wyjątkiem Niemiec, gdzie tylko 44% twierdzi, że sortuje i poddaje recyklingowi więcej odpadów niż pięć lat temu. Może to wynikać z tego, że nawyki związane z sortowaniem i recyklingiem były już mocno ugruntowane na tym rynku, na którym 55% respondentów twierdzi, że sortuje i poddaje recyklingowi tyle samo odpadów, co pięć lat temu.

 

Komentując wyniki ankiety Krzysztof Sadowski, Managing Director DS Smith Poland & Baltics, powiedział:

Nadmiar opakowań i zbyt duża zawartość tworzyw sztucznych w opakowaniach budzą największe obawy wśród europejskich konsumentów – do tego stopnia, że są gotowi zapłacić więcej za mniejszą zawartość plastiku. Europejczycy zmienili nastawienie na zdecydowanie bardziej proekologiczne. Sortują i poddają recyklingowi więcej odpadów niż pięć lat temu. Bardzo zachęcające jest również to, że ludzie rozumieją, że opakowania kartonowe stanowią znacznie mniejszy problem dla środowiska: są to zrównoważone opakowania alternatywne dla plastiku i nadające się do recyklingu.

 

W trosce o naszą planetę musimy stworzyć gospodarkę o obiegu zamkniętym, w której opakowanie jest zredukowane do niezbędnego minimum, a opakowania towarów konsumpcyjnych są coraz częściej wytwarzane z materiałów nadających się do recyklingu, takich jak karton.

 

Badanie wykazało, że wiadomości w mediach (wspomniane przez 30% ankietowanych) i eliminowanie plastikowych toreb ze sklepów (wymienione przez 26% badanych) to dwa główne czynniki zwiększające świadomość konsumentów na temat problemów związanych z opakowaniami w Europie. W Polsce to właśnie eliminowanie plastikowych toreb jest czynnikiem, który w największym stopniu wpłynął na wzrost świadomości konsumentów – wskazało go 32% respondentów.

 

W sumie 67% ankietowanych Polaków oceniło, że ochrona środowiska znacząco wpływa na ich zachowania konsumpcyjne lub jest ich bardzo ważnym czynnikiem. Jest to najwyższy wynik w całej Europie. Jedynie 61% Belgów, 56% Niemców i 51% Brytyjczyków wyraziło podobne zdanie.

 

Polacy, inaczej niż respondenci w pozostałych krajach, wskazują, że największa odpowiedzialność za korzystanie z opakowań nadających się do recyclingu spoczywa na ich producentach. W innych krajach tą odpowiedzialnością obarczani są wytwórcy dóbr konsumpcyjnych.

 

Reklama

Europejczycy są skłonni płacić więcej za opakowania zawierające mniej plastiku komentarze opinie

  • Claudia Klein - niezalogowany 2019-11-11 10:36:59

    Witaj, sezon świąteczny znów tu jest, ci, którzy otrzymali od nas pożyczkę, powinni wyjść i zacząć zeznawać, a ci, którzy potrzebują pilnej pomocy, powinni się z nami skontaktować.

    Małe wprowadzenie o mnie.
    Nazywam się Claudia Klein, jestem Niemką i reprezentuję Spotcap Global Financial Services. Udzielamy wszelkiego rodzaju pożyczek według subsydiowanej stopy 3%

    Niezależnie od tego, czy jest to pożyczka na zakup domu lub samochodu, pożyczka na wakacje, czy pożyczka biznesowa, pożyczka osobista, bez względu na powody i potrzebne pieniądze. Oto najlepsze rozwiązanie problemów finansowych.
    Zainteresowane strony powinny skontaktować się z nami, aby uzyskać więcej informacji za pośrednictwem poczty elektronicznej: [email protected] | lub napisz do nas na WhatsApp: +4915758108767 |

    Jeśli chodzi o pożyczanie przez Internet, jesteśmy bardzo wiarygodni i godni zaufania. Bardzo ważne jest, aby współpracować z odpowiednią firmą. Pomożemy Ci uzyskać najlepszą stopę oprocentowania pożyczki, niezależnie od wyniku kredytowego! Jeśli szukasz jakiejkolwiek pożyczki, jesteśmy odpowiednią firmą, z którą możesz się skontaktować.

    Wiemy, że uzyskanie legalnej pożyczki zawsze było ogromnym problemem Dla osób, które mają problem finansowy i potrzebują jego rozwiązania, wiele osób ma trudności z uzyskaniem pożyczki w lokalnych bankach lub innych instytucjach finansowych z powodu wysokiego oprocentowania , niewystarczające zabezpieczenie, stosunek zadłużenia do dochodu, niska ocena wiarygodności kredytowej lub z jakichkolwiek innych powodów

    Skontaktuj się z nami już dziś, aby uzyskać więcej informacji na temat naszej oferty pożyczki za pośrednictwem tego e-maila: | [email protected] | lub napisz do nas na WhatsApp: +4915758108767 | I Natychmiastowa odpowiedź.

Dodajesz jako: |


Reklama




Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez olawa24.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

olawa24.pl z siedzibą w Oława 55-200, 3 Maja 26 pokój numer 309

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"