Pozbądź się azbestu ze swojej posesji
Mieszkańcy gminy Oława mogą skorzystać z dofinansowania na odbiór i utylizację azbestu. Wnioski można składać w Urzędzie Gminy Oława od 7 do 14 marca. To szansa na bezpieczne usunięcie szkodliwych materiałów z posesji i poprawę stanu środowiska. Sprawdź, jak przygotować wniosek i jakie warunki trzeba spełnić!
Gmina Oława przystąpiła do „Programu dofinansowania przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu przedsięwzięć związanych z realizacją gminnych programów usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na rok 2025”, realizowanego na podstawie Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest, ogłoszonego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Wnioski należy składać od 7 do 14 marca w Urzędzie Gminy Oława.
Co należy uwzględnić we wniosku?
- Imię i nazwisko oraz adres zamieszkania,
- Adres lokalizacji azbestu (numer działki, obręb),
- Dokładne określenie rodzaju wyrobu (np. płyty faliste azbestowo-cementowe),
- Szacunkową ilość azbestu w m².
- W dokumencie należy podać swoje dane (imię nazwisko, adres zamieszkania), adres gdzie znajduje się azbest (nr działki, obręb), dokładnie określić rodzaj wyrobu (np. płyty faliste azbestowo-cementowe dla budownictwa), a także jego szacunkową ilość w m2. Uwaga: o złożenie wniosku proszeni są wyłącznie mieszkańcy gminy Oława, którzy są zainteresowani wykonaniem ww. prac w 2025 roku. Mieszkańcy zamierzający we własnym zakresie usunąć azbest z dachu budynku powinni prace związane z jego demontażem zlecić specjalistycznej firmie posiadającej stosowne zezwolenia. Przez gminę odbierany będzie azbest odpowiednio przygotowany (w przypadku odbioru już zdjętego azbestu powinien on być zapakowany w opakowania z folii polietylenowej oraz ułożony na paletach, w miejscu umożliwiającym jego mechaniczny załadunek)- informuje urząd.
Więcej szczegółowych informacji znajdziesz TUTAJ