Reklama
Logo - Olawa24.pl
{{ report.show === 1 ? 'Zgłoś sprawę' : 'Kontakt z redakcją' }}
{{ report.success }}
{{ error.report.data.name }}
{{ error.report.data.email }}
{{ error.report.data.body }}
{{ error.report.data.rule }}

Spółka JELCZ przegrywa przetarg na dostawę pojazdów

Dodano: Autor:
Nie samochodami ciężarowymi marki Jelcz, a Mercedesami będą przewożone ciężkie pojazdy bojowe w polskiej armii. Spółka Jelcz przegrała przetarg na dostarczenie 109 zestawów, obejmujących ciągnik i naczepę niskopodwoziową dla Sił Zbrojnych RP.

Inspektorat Uzbrojenia podpisał w ostatnich dniach października umowę na dostawę zestawów — ciągnik i naczepa do transportu ciężkiego sprzętu gąsienicowego oraz czołgów o ładowności powyżej 60 ton. Łącznie chodzi o 109 pełnych zestawów, z czego na zamówienie gwarantowane przypada 31, a kolejnych 78 zostało przewidzianych prawem opcji.

Najlepszą ofertę złożyło konsorcjum w składzie: firma Dobrowolski (lider) wraz z Autobox Innovations oraz Top Gun A. Goryca. Wartość zamówienia gwarantowanego wynosi 115,9 mln zł brutto, a cena dostaw w ramach prawa opcji wynosi 271,6 mln zł brutto. Zestawy składać się będą z ciągnika siodłowego marki Mercedes Benz Zetros, 3348AS 6x6 oraz naczepy produkcji Dobrowolski Sp. z o.o..

Drugim podmiotem, który startował w przetargu przy tym zamówieniu był Jelcz Sp. z o.o., jednak złożona oferta przez jelczańską fabrykę była znacznie wyższa. Chodziło bowiem łącznie o ponad 520 mln złotych. Ponadto oferta Jelcza zapewniała tylko 48 miesięcy gwarancji na sprzęt, podczas gdy konsorcjum zapewniło okres dwa razy dłuższy.

zdjęcie ilustracyjne

Zgłoś naruszenie
{{ error.violation.name }}
{{ error.violation.email }}
{{ error.violation.body }}
{{ violation.success }}

Komentarze (25)

W
Wiktor
nawet czytając ten artykuł, jeżeli liczby są prawdziwe, czyli opinie wydaję w oparciu o liczby: fabryka jelcz nie ma obecnie normalnych ludzi o przetargów. Antoni poszedł do broni, była jedna szansa.
P
Pasjonat marki Jelcz
Jednym słowem jeden wielki wał ! Brawo dla prasy, która krótko i zwięźle opisała sytuację. Na pewno Spółka Jelcz nie będzie zadowolona, że piszę się o tak wrażliwych sprawach dla firmy. Sprawa ma dwa dna. Jednym jest jawny wałek. Trzeba być po prostu głupim i naiwnym, aby uwierzyć, że trzy firemki mają, składać jeden pojazd dla Wojska gdzie można było zainwestować w konkretny produkt jeszcze Polskiej marki, jaką jest Jelcz. Trzeba zadać sobie pytanie jak to jest ,że Polska Grupa Zbrojeniowa i Polski Rząd daje przyzwolenie na to, aby w Polskiej Armii jeździły pojazdy Mercedesa ? Założenia Polskiej Grupy Zbrojeniowej można sobie w buty wsadzić! Ich planem była inwestycja w Polski produkt! Tu mamy trzy podmioty z zagranicznym kapitałem. Pisanie informacji, że Jelcz był zbyt drogi to kpina i tylko idioci uwierzą w taką bajkę. Po prostu jest jak zwykle ten przetarg tak miał się tak zakończyć- Bo takie, a nie inne firmy miały go wygrać i kropka! Więcej rąbka tajemnicy niech ujawni sama Spółka. Redakcja powinna zadać pytania: Jak Spółka przystąpiła do procesu odwoławczego? Kto? I w jaki sposób przygotowywał ten proces? I czy pod czas procesu odwoławczego doszło do kompromitacji osób związanych z tym procesem? I czy ktoś poniósł konsekwencję za przegrany przetarg i kompromitację, do jakich do chodziło pod czas procesu odwoławczego? I w końcu pytanie najważniejsze, kiedy w tej spółce, po kompromitacjach lokalnych biznesmeno-cwelebrytów zostanie powołany PREZES?
P
Pracownik Sp
Nie chce być złośliwy ale zadał bym także kilka pytań dla Związków Zawodowych . Jedno z prostych pytań jaka była ich reakcja? Co zrobili w tym kierunku ? W Spółce mówi się o nadal trwającym konflikcie z byłym prezesem LS . Mówi się o bataliach sądowych . Na miejscu lokalnej prasy zadał bym szereg pytań dla przewodniczących związków, pracowników zrzeszonych i skonfliktowane strony. =)
o
oli
Ale banały! Coś mi przypomina ta składnia i forma jednego jelczańskiego związkowca...
Q
Qwerty
Jak to możliwe, że przetarg wygrywa konsorcjum, a nie spółka skarbu państwa? Odpowiedź jest banalnie prosta. Jesli wydaje Ci się, że przetarg jest rozpisany pod Ciebie I sądzisz, że nie będziesz miał kontroferenta, bo jesteś spółka preferowaną, to proponujesz cenę, która ma wydoić zamawiającego. Konsorcjum okazało się mądrzejsze i zaproponowało cenę i marżę, która jest akceptowalna przez spółki. W tych czasach gdzie jest dużo firm na rynku, trzeba jeść łyżeczka, a nie chochlą. Jelcz liczył na powtórzenie sytuacji z Autosanem, ale tonie wyszło.
t
takajestprawda
4 krotna różnica ???? to nie jest normalna sytuacja - wygląda mi to na nieudaną próbę wyciągnięcia kasy z kieszeni podatników = podejrzewam że o tej sytuacji PRZYPADKIEM się dowiedzieliśmy - a o ilu nie wiemy ?!?!?!?!
G
Gość
W końcu wyszło SZydło z worka i okazało się jak drogimi i słabymi pojazdami jest Jelcz. Ta firma tylko dlatego istnieje że MAN zlikwidował głównego dostawcę dla wojska czyli STARA dlatego otworzyła się szansa dla Jelcza który wszedł w pojazdy 4x4. Lecz konstrukcja i jakość wykonania tych i innych pojazdów jest po prostu słaba a wojsko to kupuje bo polskie za co na przepłaca. Za Dojnej Zmiany zamówienia się podwoiły bo zaczęli Drukować i kupować żeby siać propagandę sukcesu ale kasa się kończy inflacja szaleje to i wojsko zaczyna liczyć. Jelcz przespał dobry moment na rozwój gdzie nie poprawił technologi i nie stworzył pojazdu cywilnego. Wcale mnie nie dziwi taka różnica w cenie bo Jelcz to manufaktura z przyrostem zatrudnienia roszczeniowymi związkami i źle zarządzana przez Tłuste Koty. Ten przetarg pokazuje że Dojna Zmiana i Blaszak zaczynają liczyć a nie tylko rozdają.
G
Gość
Jaka 4 krotna czytaj ze zrozumieniem analfabeto.
G
Gość
Dokładnie Tłuste Koty są zachłanne i przyzwyczajone do pełnej miski a tu zaczyna brakować bo Drukarki się przegrzały.
G
Gość
Stary Leon zmarnował czas na rozwój technologiczny bo był zajęty remontami układaniem kostki konfliktami ze związkami załogą itp. G go obchodził rozwój i pojazd cywilny bo wiedział że siedzi na gorącym krześle także zrobił remonty (dachu nie zdążył) i go pożegnali tyle z Leona który miał być zbawcą a został budowlańcem ciekawe dlaczego to niech zbada kiedyś niezależna prokuratura. Jego kompan Miś zadekował się w Dojnej spółce we Wrocławiu i o Jelczu chce zapomnieć bo go" Kalendarze "męczą ale i tak najgorsze są związki zawodowe dominuje solidarność pod przewodnictwem Wigry 3 który tylko żąda podwyżek pensji kosztem rozwoju.Ta firma strukturą i technologią zatrzymała się w rozwoju 30 lat temu.
P
Pracownik
Bo Mercedes jest tańszy i lepszy czego nie rozumiesz a i tak Jelcz naczepy musi kupić u kogoś bo sam nie umie zrobić. Kończy się ochronka "bo polskie i co że droższe" bo taka polityka narobiła bałaganu inflacyjnego + drukowanie na socjal. Firma się nie rozwijała pod kontem nowoczesnej produkcji tylko liczy na zamówienia niezależnie od kwoty a tu niespodzianka. Może zamiast inwestycji w nowy wystrój HOLU w firmie trzeba było zainwestować w dobrego Konstruktora.
s
starszy komar
kontrakt na marne siano ale daje do myslenia na przyszłość jak wydymac zachodnie spółki z polskim szyldem !!!!!!!!!!!!! Prawdziwe mesie to już były i se nie wrati
S
Stefek
Po co jest Polska Grupa Zbrojeniowa ? Jaki ma nadzór nad spółką ? Za zarządu z Szuturmą i Gerbsztem spółka zapłaciła MILION złotych kary za opóźnienia w dostawach do wojska, a wiec tego do czego jest zobowiązana. Szuturmy już nie ma za to Gerbszt siedzi dalej w służbowym mieszkanku. Odwołano prezesa Kalete a Gerbszt został. Jakie to ma zasługi dla spółki ma ten wybitny fachowiec bo wszystkie kontrakty to zasługa prezesów Czubaka i Dudkowskiego. Jakie konsekwencje wyciągnął PGZ za taki numer ??? W spółce są powoływani kolejni dyrektorzy mnożąc pensje dyrektorskie a przetarg na dostawę JELCZ pod szyldem PGZ przegrywa o 200 !!!!! Milionów . Tylko pogratulować skuteczności …. Następna sprawa to może niech mi ktoś wytłumaczy jacy geniusze dają mniejsza gwarancje w przetargu skoro na tym zwyczajnie się zarabia … Jaka jest rola nadzorcza Polskiej Grupy Zbrojeniowej i rządu skoro firma przegrywa kluczowy przetarg różnica 200 baniek ???
J
Jelczak
Brak osób znających biznes i przygotowanych do zarządzania w firmie. 9 dyrektorów i 2 osoby w zarządzie budzi się co rano i pije kawkę, a nikt nie potrafi złożyć profesjonalnie przygotwanej oferty i oszacować konkurencji. Klęska. Za co oni biorą pieniądze. Firma ginie bo nikt nią nie kieruje i nikogo to nie obchodzi. Gdzie jest hsw i pgz ? Jak długo jeszcze będzie trwało psucie tej marki ? Ktoś poniósł odpowiedzialność za milionowe kary i opóźnienia? Nikt. Kasa co miesiąc się zgadza.
B
Bater79
Nie związany w temacie ale mam pytanie ile jest osób fizycznych A ile kadry kierowniczej w Jelcz?
Z
Zulu
masz w 100 % rację
N
Np. Stefek albo Wandzia
Jo jebie jakie bzdury. Typowy foliarz xD
I
I Tyle
Zatrudnienie to ok 600 osób z tego produkcyjnych ok 400 reszta ta kadra kierownicza administracyjna dyrektorska w 50% niepotrzebna.
I
I Tyle
Nie podniecaj się tak było zawsze Tłuste Koty są w zakładzie aby się napchać a po nich choćby ch du i kamieni kupa. Jelcz jest tylko na garnuszku wojska i raczej w najbliższych latach nie da mu zginąć no chyba że zacofanie konstrukcyjne i technologiczne będzie tak duże że nawet oni nie będą chcieli tego kupić.Zakład będą ratować małe zlecenia bo potentaci mają to w du ale jak będą duże i wartościowe zamówienia to cienko to widzę. Dobrze że 4x4 mają zagwarantowany bo przetarg był pod Jelcz no i na zachodzie nie wiedzą co to ławki na pace.
k
korjan
chyba raczej jelcz nie jest w stanie spełnić warunków technicznych obiektów przetargu
R
Robert
Serdeczne gratulacje dla Zarządu Spółki Jelcz...wizytowka naszego miasta przyjechaliście ludzie w plecakach i kładziecie ten zaklad na łopatki. Skandal...łapy precz od naszego Jelcza!
P
Pracownik
Jak długo potrwa sielanka obecnej kadry kierowniczej? Czy ktoś w polskiej grupie zbrojeniowej nad tym panuje? Ludzie otwórzmy oczy odejdźmy od maszyn, w przeciwnym razie zakładu zaraz nie bedzie.
b
bater79
Dzięki za odpowiedz odnośnie kadry. Ci co piszą że związki zawodowe są winne coś tam coś tam to pewnie jakiś kierownik z Jelcza CZy ta kadra kierownicza to kadra dawnego jelcza?
S
Stefan
Jelcz się rozpadnie jak tak dalej będzie.
I
I Tyle
Przystojniaczek z Warszawki Gebsztcik na początku był chudym kotem po 3 latach żarcia się spasł i rozleniwił a przetargi ma w szerokim poważaniu bo jak firma padnie to Pisowa rodzinka pracę mu znajdzie .

Dodaj komentarz:

{{ error.comment.author }}
{{ error.comment.body }}
{{ error.comment.rules }}
{{ comment.success }}