Reklama
Logo - Olawa24.pl
{{ report.show === 1 ? 'Zgłoś sprawę' : 'Kontakt z redakcją' }}
{{ report.success }}
{{ error.report.data.name }}
{{ error.report.data.email }}
{{ error.report.data.body }}
{{ error.report.data.rule }}

Czy likwidacja lewoskrętów poprawi przepustowość skrzyżowania?

Dodano: Autor: Redakcja
autor zdjęć: OLAWA24.PL

Nowa sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic 11 Listopada, Placu Zamkowego i Strzelnej w Oławie wywołuje liczne kontrowersje. Mieszkańcy skarżą się na poważne utrudnienia w ruchu, szczególnie w godzinach szczytu, kiedy to światła powodują znaczne korki.

 

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pracuje nad rozwiązaniem problemu i przedstawiła urzędowi miejskiemu kilka propozycji zmian. Jednym z rozważanych pomysłów jest likwidacja przejścia dla pieszych na ulicy 11 Listopada, na wysokości ulicy Żołnierzy Armii Krajowej. O tej koncepcji informowaliśmy 14 stycznia.

Kolejną opcją, mającą na celu poprawę przepustowości skrzyżowania, jest propozycja Komendy Powiatowej Policji w Oławie. Policja sugeruje likwidację lewoskrętów z ulicy Strzelnej w DK94 oraz z Placu Zamkowego w DK94. Dzięki temu możliwe byłoby wprowadzenie jednej fazy sygnalizacji świetlnej dla drogi W369 i drogi P1576D, co zapewniłoby bezkolizyjny przejazd pojazdów.

Czy proponowane rozwiązania okażą się skuteczne?

Bezpieczeństwo czy płynność ruchu? Rozważana jest likwidacja przejścia dla pieszych Bezpieczeństwo czy płynność ruchu? Rozważana jest likwidacja przejścia dla pieszych Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaproponowała likwidację przejścia dla pieszych na ulicy 11 Listopada, na wysokości ulicy Żołnierzy Armii Krajowej w Oławie. Propozycja ma na celu usprawnienie ruchu na skrzyżowaniu z Placem Zamkowym i Strzelnej. Miasto Oława przedstawiło opinie innych instytucji w tej sprawie.

Zgłoś naruszenie
{{ error.violation.name }}
{{ error.violation.email }}
{{ error.violation.body }}
{{ violation.success }}

Komentarze (9)

c
cześ
Najlepiej zakażcie ruchu to wcale korków nie będzie!!!
D
Drab
Niech tam ktoś w policji stuknie się porządnie w ten hełm. Likwidacja lewoskretow np. w plac zamkowy spowoduje dopiero jeszcze większy paraliż miasta. Żeby wjechać w plac zamkowy, wroclawska itd. ruch pójdzie ul. 3 maja obok Santandera, Starostwa, pku. I utknie na światłach przy UGminy. Zakorkuje się ruch na 3 maja, dalej stanie kutrowskiego, most na Oławce, rondo kutrowskiego/lipowa. Ktoś powie ze można jechać prosto DK I skręcić w lewo za budynkiem Sądu i bocznymi ulicami wjechać do centrum. Ale czy tak źle życzymy tym w centrum by tam zagęścić ruch i smród spalin? Najlepsze są rozwiązania najprostsze. A to niedawno wymusiła sytuacja losowa. Czyli należy wyłączyć światła i zostawić tylko żółta sygnalizacje, wskazującą kierowca zachowanie ostrożności. I kierowcy sami będą siebie przepuszczać na skrzyżowaniu plac zamkowy/Strzelna, a ruch będzie przebiegal płynnie.
O
Oława OK
a ja się pytam co na to strateg od naszych dróg Drabiński ? cały czas jest bicie piany a nik nic nie robi , trzeba tranzyt wypchnąć poza centrum miasta , a żeby to zrobić trzeba budować obwodnicę a nie robić zakazy , a ten policjant co to wymyślił to możecie go zwolnić bo nie potrzebujemy dywersanta w Policji który zablokuje pół miasta
P
Pit
Uwaga podpowiadam! Likwidacja ŚWIATEŁ poprawi przepustowość skrzyżowania.
J
Jam
Zgadzam się z przedmówcami. Jedynym i zarazem najprostszym rozwiązaniem jest likwidacja świateł na tym skrzyżowaniu. Podczas budowy ronda kierowcy radzili sobie bardzo dobrze i przykładem tego jest chociażby brak wypadków przez cały okres inwestycji na lipowej. Stłuczek czy otarć też żadnych nie pamiętam. Brzytwa Ockhama mili Państwo sprawdza się zawsze i w tym wypadku jest tak samo.
W
Wiesiek
Myślę że trzeba przełknąć to że światła działają, zarządca drogi nie może wyłączyć sygnalizacji bo jest ustawowo zobowiązany do zapewnienia bezpieczeństwa ruchu drogowego a to skrzyżowanie jest niebezpieczne i do tego się kwalifikuje. Te 5 min nikogo nie zbawi. Ruch jest coraz większy i tego nie zmienimy, wszyscy wszędzie tylko samochodem. Może trzeba promować inną formę przemieszczania się.
G
Gość
Naprawdę wystarczy tylko wyłączyć sygnalizację i ruch odbywa się w miarę płynnie.
S
Slawek
Śmieszy mnie to kombinowanie, jak trzeba uzasadnić duży i niepotrzebny wydatek. Potwierdzę tylko zdanie innych mieszkańców. Nie było problemów do momentu włączenia świateł.Wyłączcie je proszę.
B
BKK
Dziwna jest postawa naszych włodarzy. Jedyne co, to potrafią tylko ograniczać i zakazywać, wykazując przy tym totalną niemoc jeśli chodzi o jakiekolwiek poprawianie... Obwodnica? Może kiedyś, w przyszłości... Bezkolizyjny przejazd kolejowy na Wiejskiej - nie da się... Przebudowa krzyżowania? Nie, lepiej ograniczyć na nim ruch i zakorkować totalnie miasto... Wrocław, miasto kilkudziesięciokrotnie większe jakoś radzi sobie z modernizacjami dróg, a nie tylko ograniczają się do wymiany nawierzchni. A akurat to skrzyżowanie można przebudować tak, by nie było takie problematyczne. Trzeba dodać pas do prawoskrętu z Placu Zamkowego w stronę Wrocławia. I ten pas może być pozbawiony sygnalizacji świetlnej. Pas do wjazdu w Strzelną. Tutaj światła. Pas do lewoskrętu też ze światłami. Ze Strzelnej też trzy pasy. Tylko to wymaga nakładów, czyli pewnie się nie da. Łatwiej wprowadzić kolejny poroniony pomysł i ograniczenia...

Dodaj komentarz:

{{ error.comment.author }}
{{ error.comment.body }}
{{ error.comment.rules }}
{{ comment.success }}